Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

vineri, 3 august 2012

Pe cine vedem la Artmania 2012

By Vlad

Daca anul trecut am fost dezamagit de "reteta" pregatita de organizatorii festivalului Artmania, ei bine, de data aceasta hiperventilez de fiecare data cand vad ce trupe vor concerta in Piata Mare din Sibiu. Defapt nu hiperventilez din cauza trupelor, ci din cauza unei singure trupe care a confirmat prezenta la Artmania 2012: My Dying Bride! (brb, 5 minute de hiperventilatie).

Puteti spune ca sunt obsedat, nu ma supara adevarul. Anul trecut speculam ca britanicii vor participa la editia de atunci a festivalului, insa speculatia s-a materializat de abia anul acesta. Pe langa My Dying Bride, vom putea vedea inca vreo 2-3 trupe (destul de) bune...trebuie sa recunosc, fata de 2011, organizatorii chiar s-au depasit pe ei insisi, cel putin din punctul meu de vedere. Tot ca un bonus fata de editia din 2011, anul acesta se va monta o scena secundara (Harley Davidson Stage) in Piata Mica, unde vor concerta trupe mai putin cunoscute de la noi si din afara. Anul trecut s-a incercat ceva similar, insa scena secundara a fost montata in zona de camping din Padurea Dumbrava, adica la mai bine de 5 km de zona centrala a orasului...nu stiu cat succes a avut acea initiativa.
Deci, asadar si prin urmare, haideti sa vedem ce trupe vor concerta pe scena principala, anul acesta in cadrul festivalului ArtMania:


VINERI, 10 AUGUST (cu incepere de la ora 19:00):

Trail of Tears - gothic / symphonic black metal din Norvegia. Nu i-am ascultat pana acum, dar suna destul de interesant, ce am putut asculta de pe youtube.
Deathstars - niste suedezi nebuni cu unele piese destul de bune, si in general bine ritmate. Merita vazuti chiar daca nu sunteti fani ai genului.
Epica - pe langa vocea si aspectul superb al solistei Simone Simons (da ma, i buna), Epica se numara printre foarte putinele trupe de symphonic / gothic metal cu voce feminina care merita sa fie luate in seama si ascultate. Imi cer scuze fanilor / fanelor genului, dar chiar m-am plictisit de formatii metal cu voce feminina...sunt mult prea multe si toate suna in mare parte la fel. Epica sunt exceptia de la regula si tocmai de aceea, concertul lor din cadrul festivalului Artmania 2012 merita vazut.
Die Toten Hosen - am ramas putin surprins cand am vazut ca nemtii de la "Die Toten Hosen" vor fi "headliner" in ziua I. La fel de surprins am fost si cand am vazut ca foarte multa lume stie de ei si ii apreciaza. Eu nu i-am auzit pana acum si ce am ascultat, nu m-a impresionat deloc. In primul rand canta in germana si nu inteleg versurile. In al 2-lea rand, instrumentalul mi se pare a fi de niciun fel si de nici o culoare. Cine i-a laudat, i-a laudat pentru versuri si pentru mesajul transmis...sorry, ich verstehe nicht deutsch. Asta nu ar fi o problema pentru ca si Rammstein canta in germana, insa chiar daca nu inteleg versurile, partea instrumentala ma determina sa caut traducerea versurilor acestora pe net. Anyway, sunt sigur ca fanii trupei vor savura concertul acestora, eu raman insa la parerea mea.


SAMBATA, 11 AUGUST (nu stiu de la ce ora vor incepe concertele pentru ca nu scrie nici pe siteul oficial al festivalului - probabil tot ora 19:00).

Poets of the Fall - o surpriza foarte placuta, pregatita de organizatori pentru fanii trupei. Chiar daca nu imi plac mai mult de 4-5 piese de la ei (una din ele fiind tema principala din "Max Payne 2"), prezenta finlandezilor pe scena Artmania 2012 nu poate decat sa ma bucure. Motivul principal ar fi acela ca, desi nu-mi plac decat cateva melodii, una din acestea face parte din "My personal top 20 songs of all time"...enough said!
Delain - alta trupa de gothic / symphonic metal din Olanda, care mie cel putin nu imi transmite nimic. Poate ma insel, poate olandezii vor avea ceva asi in maneca, dar youtube-ul nu este de partea lor: cat am ascultat, absolut nimic iesit din comun, nimic care sa rupa gura targului: scenariul clasic, cu voce feminina pe fundal simfonic - metal.
Edguy - power metal din germania. Imi place faptul ca organizatorii au plasat trupa Edguy dupa Delain si inainte de My Dying Bride: power metalul va suna al naibii de bine si va pune in functiune publicul si adrenalina, elemente necesare pentru a savura concertul My Dying Bride de dupa, asta in conditiile in care "Delain" banuiesc ca vor fi boring (poate ma insel :D).
My Dying Bride - britanicii participa pentru a 3-a oara la festivalul Artmania, fiind prima trupa care reuseste acest record. Probabil ca le place mult la noi, iar fanii acestora, sper ca vor profita din plin de aceasta a 3-a aparitie...cu siguranta eu voi profita. In sfarsit, britanicii au primit locul cuvenit in cadrul festivalului si anume acela de "headline" in cadrul ultimei zile de concerte pe scena principala. Cu ocazia asta ne-au promis un show pe cinste, in semn de recunostiinta. Sincer, abia astept :\m/.

Pe langa aceste trupe, pe scena "Harley Davidson" (adica scena secundara, din Piata Mica) vor concerta o multime de alte trupe romanesti si straine, cu cateva ore inainte de inceperea concertelor din Piata Mare. Deasemenea, festivalul continua si duminica, 12 august, de aceasta data insa, doar in Piata Mica, unde vor concerta inca 4 formatii. Detalii despre tot programul si despre trupele participante, puteti gasi aici.

Acum intrebarea de baraj: cine stie 100% sigur ca vine? Anuntati cumva si ne vedem la o bere acolo. Spor!

PS: Pret bilete: 150 lei abonament pe 3 zile, sau 100 lei pe zi (banuiesc ca biletele cumparate doar pentru ziua de duminica vor fi mai ieftine).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu