Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

miercuri, 25 iulie 2012

In principiu sunt apolitic

By Vlad

Nu v-ati saturat de mocirla asta politica in care s-a afundat tara in ultimii ani? Mie mi s-a acrit si chiar daca nu ma uit la televizor, zilele astea nu aud decat politica in stanga sau in dreapta, de parca ne-a lovit pe toti constiinta si patriotismul...ipocrizie, ipocrizie peste tot.
Niciodata nu mi-a placut politica si nu m-am implicat absolut in nici o activitate ce apartinea acestui domeniu. E pur si simplu oribil si n-am avut niciodata senzatia ca pot, ca si simplu cetatean, sa fac o schimbare. Stiu ca o sa-mi spuneti ca am o atitudine gresita, mai ales intr-un regim "democratic" insa n-am incredere in indivizii care apartin clasei politice si nici nu voi putea avea vreodata. Cu toate acestea, data fiind situatia actuala indraznesc sa cred ca referendumul din 29 iulie merita un efort (minim).

apolitic(ã) - adj. (Cel) lipsit de spirit politic, care aroga indiferenta fara de politica 

Personal m-am saturat de presedintele Bãsescu. Nu sunt nici fan al USL-ului, nici a lui Victor Ponta sau Crin Antonescu, insa in acesti ultimi ani, pur si simplu m-am saturat de modul in care este "condusa" tara asta. In ghilimele condusa pentru ca, de multe ori am avut impresia ca este tara nimanui si fiecare face ce vrea...cam la fel cum fac clanurile si triburile din Somalia, unde nu exista un guvern central - macar ei au o scuza, tara fiind macinata de razboi civil de ani buni.
In orice caz, sunt destul de realist incat sa-mi dau seama ca nu se va schimba cu nimic situatia in Romania dupa acest referendum, indiferent de rezultatul voturilor. Ori ca se intoarce Basescu la presendintie, ori ca va fi demis din functie, tot dracul ala e, doar imbracat cu alte haine. Sper ca ati ajuns si voi la concluzia asta, daca nu mai aveti timp pana duminica. Doar nu credeti ca dupa 29 iulie, Romania o va lua pe o panta ascendenta si nu se va mai opri niciodata din "acel" progres...bullshit!

In orice caz, nea' Bãsescu a avut destul timp la dispozitie sa incerce sa faca ceva cu tara asta abuzata, furata si falimentata de mai bine de 20 de ani. A avut timp insa n-a facut nimic decat sa o afunde si mai tare. Stiu stiu, o sa dati vina pe criza mondiala. Perfect de acord cu voi, majoritatea statelor au resimtit criza economica (mai putin China), insa impactul care aceasta (criza) a avut-o asupra statelor fie a fost amplificat fie a fost diminuat, in functie de iscusimea oamenilor care se aflau (sau se mai afla) la conducerea statelor. In cazul nostru (si a multor alte state, evident), impactul crizei mondiale a fost amplificat (parerea mea), asta pentru ca cei care trebuiau sa fie pe faza sa se ocupe de acest aspect, erau ocupati cu alte activitati extra-"curiculare": vile, case, masini (de preferinta in locuri exotice, stiti voi). Sustinatorii lui Bãsescu vor spune fie ca presedintele "a avut ghinion" pentru ca aceasta criza mondiala a lovit in timpul mandatului sau, fie ii vor lua apararea spunand fraze de genul "nu s-ar fi descurcat mai bine altul". Nu va pot contrazice, poate a avut ghinion omul, poate alt presedinte / sef de stat / prim-ministru ar fi dat chix mai rau decat Bãsescu & Co., dar nu a fost sa fie asa: era mandatul lui, echipa lui, au dat-o in bara rau de tot asa ca ar fi cazul sa mai lase loc si altora sa o dea in bara.

Pana una alta, nu sunt anti persoana Basescu, atata timp cat sta departe de functia de presedinte sau sef al statului, pentru ca mi-a demonstrat ca nu are nici o tangenta cu aceasta functie. Ce m-a deranjat insa foarte mult a fost, nu modul de conducere a presedintelui nostru, acum suspendat, ci gasca pe care si-a facut-o in jurul lui, asemeni unui scut uman, compus din fel de fel de marionete, cu misiunea suprema de a-i salva lui pielea. Un grup de oameni atat de ipocriti, nesimtiti, infumurati, prefacuti, mincinosti, impertinenti si aroganti nu au ce cauta in fruntea statului. Cat despre doamnele prim-ministre, ma abtin de la orice comentariu, insa va asigur ca nu am ganduri pozitive indreptate spre dansele.
Ce ma amuza este faptul ca membrii acestui grup isi confirma singuri statutul de iporciti, ultima chestie care m-a dat pe spate fiind declaratia unui nene din echipa de soc a lui Basescu (habar n-am cum il cheama), care spunea ca ei se tem ca USL va frauda voturile pentru a obtine numarul necesar pentru a-l demite pe Basescu. E amuzant pentru ca, la utlimele alegeri Basescu a castigat in fata lui Mircea Geoana cu un "mic" ajutor din partea diasporei, unde, maram toti cei 5 milioane de romani cu drept de vot, aflati in strainatate, l-au votat pe el. Banuiesc ca nu mai e nevoie sa va amintesc de buletinele de vot falsificate sau dublate si cate si mai cate. Deci, cand un om care a ajuns la conducerea tarii prin astfel de metode, vine si declara ca se teme pentru fraudarea voturilor, ce poti sa mai zici? Mai poti sa-i dai credibilitate?  

O alta tactica "murdara" de care am aflat abia acum cateva zile, adoptata de catre "trupa de soc" presupune incurajarea sustinatorilor lui Basescu de a NU se prezenta la vot, pentru a nu se atinge pragul de 50% + 1 populatie prezenta la sectiile de votare. Asta inseamna ca decat sa obtina un vot favorabil, presedintele nostru "iubit" prefera ca sustinatorii lui mai bine sa nu se prezinte la sectia de votare. Daca ar fi avut putin simt etic, putin "obraz", un presedinte nu ar fi cerut asta cetatenilor statului nici in al 13-lea ceas, ba mai mult, daca ar fi fost sigur de numarul de sustinatori pe care ii are, le-ar fi cerut sa se prezinte la vot pentru a-i oferi sprijin. Dar evident, nu are cum sa mai fie sigur de numarul de sustinatori, pentru ca a trecut multa vreme de cand si-a cumparat voturile in schimbul micilor atentii.
Ultima mostra a ipocriziei bãsiste este o pagina de facebook realizata pe data de 15 iulie, numita foarte sugestiv "Esti suparat pe Bãsescu. De ce?". Practic, presedintele nostru suspendat ne invita sa ii scriem pe acea pagina ce ne deranjeaza referitor la mandatele sale, urmand ca el sa ne raspunda prin video la unele din intrebari. Buna incercare, insa intrebarea mea este: de ce nu ati comandat aceasta pagina dupa evenimentele de acum cateva luni, cand in majoritatea oraselor importante din tara erau oamenii in strada, luptand cu gerul si in unele cazuri si cu jandarmii. De ce nu ne-ati chemat atunci sa discutam pe facebook? De ce acum? In al 13-lea ceas, cine mai are timp sa va creada minciunile d-le Basescu?

In orice caz, asa cum am spus, nu imi fac iluzii ca situatia va fi mai ok incepand din 29 iulie. Poate peste vreo 30-40 de ani situatia va fi mai ok, pana atunci, foc de voie, legea junglei, fiecare pe cont propriu. Insa consider ca e vremea de o schimbare, ca va fi in rau sau in bine, ramane de vazut, cert este ca am vazut ce si cat poate Basescu si echipa sa si consider ca trebuie facuta o schimbare, trebuie incercat altceva. Duminica nu votez pentru Ponta, Antonescu, USL sau Basescu, votez pentru ca m-am saturat sa vad incompetenti in functii de conducere a statului si pentru ca, din punctul meu de vedere, sunt si alti candidati care merita sansa de a jefui putin tara, gasca bãsescianã a facut asta prea mult timp :).

Un comentariu:

  1. Eu as spune ca sunt doua variante: daca ramane Basescu,tara o va duce la fel de...prost(sa recunoastem cu totii),de schimbat in bine nu cred ca va face,a avut timp atatia ani.
    A doua varianta-sa iasa Basescu de la conducere-ori ramanem in aceiasi situatie ca si pana acum,ori probabil ceva tot se va imbunatati. Nici mie nu imi place politica.

    RăspundețiȘtergere